Followers

Tuesday, February 8, 2011

cerita

elop kengkawan blake seme....mlm ni wase cam nok tulis situasi yang pernah blaku keatas diriku la...beberape minggu yg lalu zuan terjumpa la kawan skolah yang mmg dah lame xjupe...sembang punya sembang...upenye dah jadi bos saing lame nie....maklum la anak orang berada tue....bile dok ckp 2 tetibe je azan berkumandang....zuan ajak la die smyg skali...die ckp eh xpela ko pergi la dlu...aku sbuk ade byk kije....ntah xtaw nk ckp ape...cume bile die ckp camtu teringt lak kalu Allah tanye beberape soalan kat akhirat nanti...

seandainya Allah tanya
kenapa ko tak solat?

korang nak jawab camni ke??
aku terlalu sibuk uruskan kerja ku...

kompen Allah jawab
nabiku Sulaiman pemerintah seluruh alam dan mempunyai kerajaan yang paling besar dan tersibuk pon masih lagi sujud  kepadaKu

seandainya Allah tanya lagi
kenapa ko tak solat??

korang nak jawab camni ke??
aku sakit dan xdapat bangun dari tempat ku berbaring...

kompen Allah jawab
tidakkah engkau tahu bahawasanya nabi ku Ayub mempunyai sakit yang lebih terok berbanding dengan dirimu sehingga ditinggalkan anak dan isterinya namun masih boleh sujud kepadaKu?

seandainye Allah bertanya lagi
kenapakah engkau berpaling dari menerima islam sebagai agamu??

korang nak jawab camni ke?
sebab tuhanku telah mengambil sesuatu yang paling aku sayang

kompen Allah jawab
tidakkah engkau tahu bahawasanya semua yang ada dibumi hanya pinjaman??dan aku pernah meminta nabi ku Ibrahim menyembelih anaknye Ismail yang kemudiannye aku gantikan kembali nyawanya dengan seekor kibas sebai korban?tidakkah engkau tahu semua itu hanyalah satu ujian sahaja?

 pe yang zuan tulis nie bukan lah kata-kata sebenar dari Allah...cume nak sume orang renungkan seandainye pe yang zuan ceritakan tu benar-benarberlaku,,,ape akan jadi ngan hidup kite?

renung-renungkan dan xyah beramal la kalu korang rase menyusah...sebaliknye beramal la dengan hati yang ikhlas....

No comments:

Post a Comment