Followers

Wednesday, February 16, 2011

islam hari ini??






zuan pon pening dengan kehidupan umat islam di malaysia hari nie...xtaw la nak cakap ape tp islam hari nie
nampak je islam tapi mengamalkan cara hidup bukan islam kenapa??

adakah kerana islam tue mengongkong umatnye???mane ade beb...islam tak pernah pon wak camtu kat umatnye

tapi hari nie...kite tengok penganut-penganut2 agama islam dok sibuk merayakan hari yang haram dirai
bagi umat islam cam valentines,krismas,deepavali,ape tah lagi halloween

cube korang sume pikir dalam islam nie tak cukup perayaan lagi ke sampi kite nak g sambut perayaan yang memang jelas diharamkan dalam islam??

ok la sebagai contoh valentines...sudah terang lagi bersuluh valentines tu diharamkan atas banyak sebab...kenape kite masih nak sambut??lau valentines tidak dinyatakan haram pon...korang pikir la...barang paling banyak dibeli sempena valentines nie ialah kondom...bkn bunga ros...nak wak pe kondom?nak tanam bunge?

hari krismas plak....yang korang sibuk-sibuk dok sambut tu kenapa?asal usul krismas pon xtaw...dok pakat nak sambut...mentang-mentang la malaysia nie berbagai kaum ade....krismas tu sebenarnye hari ulang tahun kelahiran jesus christ...korang nak sambut ke beday kaum laen?weh2 hari ulangtahun kelahiran manusia teragung pon korang xtahu bile...bengom

islam hari ni zuan tengok cume islam pada i/c sahaja...yela...senang sket nak wak pape urusan kan...smbhyg pon tidak...nak islam camne?kite patut bersyukur sebab Allah dah makbulkan doa Rasullullah s.a.w....korang sume taw ke pe doa Baginda?Baginda berdoa supaya umatnye tidak menerima hukuman diatas dunia diatas pe yang dah dorang lakukan...Baginda jgk berdoa supaya jangka hayat manusia akhir zaman nie tidak lebih dari 60thn

tapi ramai yang lebih?knp?sbb Allah sengaja bagi umur dorang lanjut sbb nak tgk adakah korang sume bersyukur diatas rahmat yang dah DIa bagi...zuan tgk xda....i mean...yang ade tu...ada la...yang xda nie la zuan dok cakap...


lau nak tulis satu-satu masalah orang islam sekarang tak taw la sampai bile baru habis zuan taip...pape pon korang lihat la disekeliling korang sume...mase kemungkaran berlaku...ape yang korang buat???? 

No comments:

Post a Comment