Followers

Monday, March 7, 2011

kenangan silam

weh-weh penat pon tak hilang lagi dah wase nak say something kat blog aku yang mengong nie hahhahaha

korang-korang yg dimuliakn sekali...aku ase cam nak cakap perihal mase kecik-kecik dulu je la...aku rase la kan rata-rata dari kite nie mesti masih terkenang lagi zaman budak-budak kang...sebab kata orang zaman budak-budak la zaman paling bez....main ngan kawan-kawan tanpa memikirkan masalah cam nak duit ke awek cun ke..kete beso ke

lau ade pon mungkin la setakat angan-angan saje...yela budak-budak kan suke berangan...cam aku dulu...mase aku kecik-kecik aku suke main perang-perang lam hutan atas kubur jepun kat blakang umah member aku....bezz wooo...samapi merah-merah tubuh kene tembak ngn peluru pokok ape tah...senapang tu kiteorang wak sendiri je pakai kayi pahtu ikat ngan getah

kiteorang main pagi sampai la tengahari...pastu ramai-ramai pg mengaji...petang plak kadang-kadang kiteorang sambung maen tak pon pg ngail...paling malas pon lepak je kat umah sape-sape sambil tengok kartun...huhuhh

lau dah bosan main perang..kami main polis sentri plak...ade yang lari masuk lam sungai...panjat pokok..kebetulan uamh aku nie dekat sangat ngan sungai...korang kenal tak masjid kristal kat pulau wan man?dulu kat situ tempat kami cari udang..perang selut(lumpur)....kami dah bese tengok bom hidup kat pulau tu...dulu pulau tu tempat askar jepun lpk...tingalan kapal jepun pon ade lagi kat pulau tu...

korang tau pale ulor(konda kondi) bez main?mesti bez kan...uih terkenang laa plak kat zaman budak-budak dulu...tapi tak sume orang dapat menikmati kemanisan zaman kanak-kanak....zaman dulu dan sekarang banyak bezenye...sekarang budak-budak jarang yang dok main galah panjang lagi...dorang lebih kenal facebook....

aktiviti sosial sekarang pon terok sangat...ade yang dah pandai main pil khayal seawal usia 12 tahun....satu kenyataan yang amat mengejutkan tol x??tapi tu la kenyataannye....malas dah nak bebel
korang pikir la sendir pe yang aku cakap tu

No comments:

Post a Comment